Kvalitet & Miljö

Med dagens hårda krav är det viktigare än någonsin att arbeta efter en väl utarbetad kvalitets och miljöplan. Detta är något vi på Nordisk Brasvärme AB har tagit fasta på. Vi arbetar aktivt med att uppdatera och utbilda vår personal för att möta de höga krav som ställs idag.
All personal hos Nordisk Brasvärme AB deltar aktivt i det fortlöpande miljö och kvalitetsarbetet.

Kvalitet

Nordisk Brasvärme AB efterlämnar sig ett väl utfört arbete med hög kvalitet enligt alla gällande branschregler och lagar. Det finns alltid tillräckliga resurser inom företaget för att kunna garantera att arbeten man åtagit sig avslutas på ett korrekt sätt. Samtlig personal skall vara utbildad och uppdaterad enligt gällande branschregler och lagar.

I enlighet med SERO:s kvalitetsplan upprättas alltid en egenkontroll efter slutfört arbete.

Miljö

Det är idag en stor del av vardagen att eftersträva så liten påverkan på vår miljö som möjligt. Vi på Nordisk Brasvärme AB väljer material och arbetsmetoder som är så resurssnåla och miljövänliga som möjligt. Vår strävan är att de material vi använder skall gå att återvinna så långt det är möjligt.

Vi använder lågt förbrukande företagsbilar och försöker i möjligaste mån att effektivisera och samordna körningar och frakter för att undvika onödig miljöpåverkan. Allt avfall källsorteras och lämnas på återvinningsstationer för återvinning.

Vi söker aktivt efter nya arbetsmetoder och material som är mer resurssnåla än dagens teknik tillåter.

Avvikande Öppettider

Vi har beslutat att följa de allmänna rekommendationer gällande Covid-19 och stänger tillfälligt vårt showroom.
Vi övervakar hela tiden situationen, såväl i världen som i vårt närområde, och ev. ändringar av våra öppettider kan komma att ändras löpande och direkt. Detta innebär att vi förhoppningsvis slår upp portarna snart igen. Vi arbetar i dagsläget som vanligt, med undantag av ändrade öppettider i vårt showroom. Vi följer utvecklingen samt myndigheternas rekommendationer för att snabbt kunna agera på nya riktlinjer. Vi är noga med att sköta handhygienen, men undviker att ta i hand under denna tid. Vi tänker på att inte vistas onödigt nära våra kunder i rent förebyggande syfte och samtlig personal måste stanna hemma vid minsta tecken på sjukdom.
Vad du som kund bör tänka på:
- Har du varit i ett riskområde, visar tecken på förkylning eller om personer i din omgivning har symptom ber vi dig att boka om din tid. Vi kommer göra vårt bästa för att ge dig en ny tid så fort som möjligt.
- Du som är frisk behåller din tid och arbete enl. planering.
- Vårt installationsarbete kräver ingen fysisk kontakt eller närhet. Vi arbetar i stora delar på tak, och till viss del i begränsade utrymmen i bostad eller lokal. Du som kund ska inte behöva känna dig orolig när en montör kommer hem till dig. All planering sker enkelt i förväg via mail och/eller tel och arbetet förläggs planerat så att du som kund alltid ska känna dig bekväm när en montör kommer hem till dig.

Under tiden finns vi tillgängliga på mail och telefon vardagar mellan 08:00-17:00. OBS! Installationsarbete påverkas ej.
info@nordiskbrasvarme.se  Tel: 0300-32 30 99

För er som är i behov av kamin, skorsten, reparationsarbete eller installation hjälper vi er som vanligt över mail och telefon. Det går bra att boka tid för installationsarbete och renovering. Det går även bra att boka personlig tid och visning i vårt showroom.
 

  Kontakt

Butik:

Mariedalsvägen 236, 439 34 Onsala

Postadress:

Bueråsvägen 61, 439 91 Onsala

Tel: 0300-32 30 99
info@nordiskbrasvarme.se

  Öppettider

Ord. Öppettider:

Mån-Tor:  10:00 - 17:00
Fredag:    10:00 - 14:00
Lördag:    Stängt
Helgdag:  Stängt

Telefontid:

Mån-Fre:    08:00-17:00

Avvikande Öppettider
Just nu har vi tillfälligt stängt. Ni når oss som vanligt på mail och telefon.

 
Leverans & Installation

Vi levererar och monterar kaminer i bl.a. Kungsbacka, Onsala, Vallda, Fjärås, Frillesås, Åsa, Varberg, Särö, Billdal Mölndal, Göteborg

×

Logga in